
Min gratisbok om uppgiftslistor och inkorgar är inte klar. Däremot en kortare pdf med några av mina tips för bättre koll på alla inboxar vi har på jobbet. Och dessutom kan jag tipsa om ett referat från en av mina föreläsningar på samma ämne.
Den första oktober bloggade jag om en gratisbok jag börjat skriva, med mina tips om hur man får bättre ordning på jobbet. Eftersom det är ett sidoprojekt och hösten fylldes med andra uppdrag har jag inte kommit riktigt lika långt med den som jag hade hoppats.
Men några av de uppdragen som tagit min tid har handlat om just att få struktur på jobbet, föreläsningar och workshops i samarbete med Anders Mildner på Altitude Meetings i Malmö. Inför ett av de tillfällena, en öppen morgonföreläsning i Altitudes lokaler, skrev jag en kortare pdf med några av mina tips för inkorgarna. Generella tips, som inte bara kan fungera för att tämja e-posten utan för att ta itu med alla andra inkorgar också. Den fysiska, chattprogrammen, röstbrevlådan och så vidare.
Ett annat ”inkorgs-uppdrag” hade jag hos Sveriges Ingenjörer, en webbsänd lunchföreläsning för ett par hundra medlemmar som satt runt om i landet. Efter den föreläsningen skrev Ingenjören en sammanfattning av mina tips.
I väntan på att jag ska bli klar med min gratisbok kan de två texterna förhoppningsvis vara till glädje. Och om du inte redan gjort det, skriv gärna upp dig på min maillista dit jag kommer att göra ett utskick när boken är klar (och kanske några medan jag jobbar med den).